Preskoči na glavni sadržaj

Puff bod

Da mi e-amalia ne čeka predugo napravila sam brzinske upute za puff bod (ne znam kako drukčije da ga zovem jer još nisam našla zgodniji prijevod za puff od same riječi puff, pa neka ostane). 
Poslušala sam i savjet za nazive pa u zagradu dodala te "starije" nazive, ali obzirom da ih ja sama ne znam sve svaki prijedlog je dobrodošao!


Puff bod je zapravo hrpa polu-dvostrukih bodova (štapića) namotanih oko kukice za heklanje kroz koje se na kraju provuče nit. 

Ili nešto detaljnije:
1. korak - Prebacite nit preko kukice kao kad radite standardni polu-dvostruki bod (štapić) = 2 petlje (navoja) na kukici
2. korak - Provucite kukicu kroz bod s prethodnog reda, zakačite nit kukicom i provucite kroz bod s prethodnog reda = 3 petlje (navoja) na kukici
3. korak - Ponovno prebacite nit preko kukice i provucite kukicu kroz bod s prethodnog reda = 5 petlji (navoja) na kukici
4. korak - Ponovno prebacite nit preko kukice i provucite kukicu kroz bod s prethodnog reda = 7 petlji (navoja) na kukici
5. korak - Provucite nit kroz svih 7 petlji. 

6. korak - Napravite jednostavan bod (štapić) - ovaj korak je opcionalan, obično se dodatno navodi u uputama za heklanje jer puff bod završava  s 5. korakom.


Žao mi je što slika nije nešto jasnija, ali uz detaljne upute iznad mislim da će ipak poslužiti svrsi. Ovo je dakle prikaz petog koraka kada se provlači nit kroz svih 7 petlji (navoja) na kukici za heklanje, odnosno zadnjeg koraka puff boda (štapića)

Šesti korak, jednostavan bod (štapić) koristim uvijek kada hoću raditi puff bod (štapić), preko puff boda (štapića) jer mi je tako jednostavnije. Ako planirate u sljedećem redu raditi puff bod (štapić) u prostor između bodova (štapića) s prethodnog reda, ne treba vam šesti korak, možete samo završiti na petom.

Primjedbe

  1. Hvala,shvatila, upute super,i pomogli su štapići i navoji, navika. Zapravo,bez njih klizni bod prvo prevedem u slip st., pa onda bez navoja, i tako redom dok ne stvorim prijevod. Ovdje zamisli smajlića koji se zahvaljuje!

    OdgovoriIzbriši
  2. Evo mi kaže mama da su u njihovo vrijeme ovo zvali bobice! Eto imamo prijevod!

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja sam mislila da su bobice ono kad napraviš u isti bod 5 dvostrukih bodova koje ne dovršiš nego uvijek zadržiš zadnju nit na kukici pa nakon pete provučeš nit kroz sve. Jako su slični, al opet drukčije ispada. Ovaj puff bod je ko kuglica za sebe, a ta bobica (ili boble)izgleda ko ispupčenje na uzorku.

    OdgovoriIzbriši
  4. Nekoliko štapića završiti s jednom petljom koristim kad hoću napraviti listić, a bobice su okrugle i pufaste. Ovaj naziv je još od moje pranone koja se rodila 1890., srećom je dovoljno dugo živjela da i ja nešto naučim. Danas uglavnom učim brojeći štapiće iz zbirke njenih radova. Hoću reći ovo nije prijevod, nego su tako nekad none tako zvale taj punat.Ili ti otkrivamo na netu stvari koje su nonama bile normala.

    OdgovoriIzbriši
  5. Hehe, pa ja mislim da je to i poanta ručnih radova....da se prenose s koljena na koljeno i ostaju za naše potomke.
    Moja baka je manje heklala a više radila našu famoznu lepoglavsku čipku i je dok sestra imala dovoljno živaca da to nauči dok je bila mala, ja sam imala drugog posla (prvenstveno u pijesku :-))). Sad mi je malo žao, al opet, ja sam se primila heklanja pa da i ja ostavim nešt iza sebe.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

Smotana ruža - upute za heklanje

Prvi red: ostavite nešto dulji rep na početku pa napravite lanac od 55 petlji . Drugi red: u četvrtu petlju od kukice napravite 1 dvostuki bod (štapić), (1 petlja , preskočite 2 petlje, 1 dvostruki bod+2 petlje+1 dvostruki bod u istu petlju), ponavljajte zagrađeno do kraja. Okrenite. Treći  red: lanac od 3 petlje (1 dvostruki bod, 2 petlje, 2 dvostruka boda), u prvi prostor ispod 2 petlje s prethodnog reda. (2 petlje, 2 dvostruka boda, 2 petlje, 2 dvostruka boda) u sljedeći prostor ispod 2 petlje s prethodnog reda – ponavljajte do kraja reda. Okrenite. Četvrti red: 6 dvostrukih bodova u prvi prostor ispod 2 petlje, 1 jednostavan bod u sljedeći prostor ispod 2 petlje. (7 dvostrukih bodova u sljedeći prostor ispod 2 petlje, 1 jednostavan bod u sljedeći prostor ispod 2 petlje), ponovite bodove u  zagradi  12 puta. (9 dvostrukih bodova bodova u sljedeći prostor ispod 2 petlje, 1 jednostavan bod u sljedeći prostor ispod 2 petlje), ponovite 5 puta. Odrežite i učvrst

Heklana uskršnja jaja

Sreeetan Uskrs svima! Ove godine je igrom slučaja došlo do toga da se kod nas jaja za promjenu nisu samo obojala nego smo ih i obukle! Svako jaje je dobilo svoju košaricu! Improvizirana su skroz tako da je svako potpuno jedinstveno. Ideja je sestrina (kao i većina košarica) ali nisam se ni ja dala pa ima i moje košarice, ali vam neću reći koje je čije....nek ostane uskršnja tajna:-) Kad smo ih sve stavile zajedno primijetile smo da imaju nešto i za reći :-))))

Tapestry crochet tehnika - heklovez?

Svima koji heklaju je jasno da koliko god znaju, ne znaju još ni polovicu o tom ručnom radu.  Varijacija na temu je toliko da se stalno iznova iznenadim šta se još može i kakvih sve tehnika ima. Sjećam se kad sam počela tek učiti i bila sam oduševljena sama sobom što sam naučila te osnovne bodove sama kombinirati i stvarati neke svoje uzorke.  I onda malo čovjek googla i resetira se jer vidi koliko smo svi zapravo mali sami za sebe i da negdje na nekom drugom meridijanu sjedi netko i hekla napamet čudesa koja ti sad prvi puta vidiš.  Tako sam ja nedavno, između ostalog, nabasala i na taj "tapestry crochet". Točnije sestra je nabasala i napunila mi inbox na Pinterestu, kako to obično biva s njom. Ona se navuče i spama me, pa onda i ja moram probati, i evo nas oboje navučene na tapestry crochet.  Ne znam kako bih ga prevela, nije tapiserijski da idemo doslovno, nije ni vez, ali meni nekako estetski više sjeda heklovez. Ako netko zna kako se stvarno zove na ovom podne