„Balerina“ papučice - upute za heklanje

Veličina kukice 3,5 mm

Veličina 35/37 - 38/40 - 41/43
Duljina stopala 22-24-27 cm

Savjeti za skraćivanje bodova:
Na početku reda skraćujte tako da zamijenite jedan dvostruki bod sa jednom petljom lanca.
Na završetku reda skraćujte tako da kad dođete do broja bodova koji trebate jednostavno okrenete komad i nastavite raditi sljedeći red.

Savjet za dodavanje bodova:
Napravite 2 dvostruka boda umjesto jednog.

Info za heklanje:
Prvi dvostruki bod u redu zamijenite sa lancem od 3 petlje, a završite svaki red sa jednim kliznim bodom u treću petlju lanca s početka reda.

Stopalo
Heklajte od nožnog palca prema peti. Prvo napravite lanac od 3 petlje i kliznim bodom u prvu petlju ga spojite u prsten.
1 red: napravite 8 dvostrukih bodova u prsten (imajte na umu savjet iz infa za heklanje)
2 red: 2 dvostruka boda u svaki dvostruki bod iz prvog reda.
3 red: (1 dvsotruki bod u prvi dvsotruki bod, 2 dvostruka boda u drugi dvostruki bod), ponavljate zagrađeno do kraja reda = 24 boda
4 red: (1 dvostruki bod u svaki od prva dva boda, 2 dvostruka boda u sljedeći bod), ponavljate zagrađeno do kraja reda = 32 boda
5 red (samo za vel. 41-43): (1 dvostruki bod u svaki od prva tri boda, 2 dvostruka boda u sljedeći bod), ponavljajte zagrađeno do kraja reda = 40 bodova.
U sljedećem redu povećavajte za 2 – 6 – 2 dvostruka boda ravnomjerno tako da dobijete 34 – 38 – 42 boda. Nastavite s jednim dvostrukim bodom u svaki dvostruki bod dok nemate komad veličine 9 – 10 – 11 cm.
Nakon toga napravite 30 – 34 – 38 dvostrukih bodova, okrenite stopalo (nemojte heklati u zadnja 4 boda – tako ćete dobiti otvor za rist).
Nastavite heklati naprijed i istovremeno sa svake strane u prvom redu skratite za 1 dvostruki bod (pogledajte savjet za skraćivanje) = 28 – 32 – 36 bodova.
Napravite 1 dvostruki bod u svaki dvostruki bod dok stopalo nema 14 – 16 – 19 cm, a potom dodajte sa svake strane na svakom drugom redu 1 dvostruki bod ukupno 3 puta (pogledajte savjet za dodavanje bodova) = nakon ovog trebate imati 34 – 38 – 42 dvostruka boda. ­­­­­
Kada stopalo bude duljine 22 – 24 – 27 cm presavinite ga i spojite kliznim bodovima kroz oba sloja. Prerežite nit i učvrstite kraj.

Trakica preko rista
Napravite lanac od 6 petlji i u četvrtu petlju od kukice napravite dvostruki bod (sada trebate imati 2 dvostruka boda) i 1 dvostruki bod u svaku od zadnje dvije petlje = 4 dvostruka boda.
Heklajte po 1 dvostruki bod u svaki iz prethodnog reda dok trakica ne bude dugačka 10 cm. Prerežite nit i učvrstite kraj.
Prišijte trakicu na papuču. 

Možete dodati i dekorativne gumbiće po želji sa svake strane.
Ja sam na otvor na ristu dodala i cvijetiće radi romantike J