Papučice s cvijetom na ristu - upute za heklanje

Ove fiiine damske papučice sam naheklala kao poklon i sad mi je žao što nisam odmah i sebi jedne, ali bit će još prilika!
Papučice ko papučice, vuna ko vuna, al ovaj cvijet na ristu im baš daje neki elegantan štih.
U nastavku prilažem upute za njihovu izradu, i dok se ja bacam na nove projekte nadam se da će ih netko iskoristi napraviti jedne ovakve, a bilo bi mi drago i da se javi i priloži i slikicu!

Veličina kukice 3,5 mm
Veličina papučice 35/37 - 38/40 - 41/43
Duljina stopala 22-24-27 cm
Savjet za skraćivanje - Napravite jednostavan bod, ali pričekajte sa provlačenjem zadnje niti (na kukici ostaju 2 petlje), napravite sljedeći jednostavan bod pa zadnju nit provucite kroz sve 3 niti na kukici - skraćeno za jedan bod.
Prvo radite kvadrat s cvijetom pa tek onda ostatak papučice.
Prvo napravite lanac od 6 petlji i spojite kliznim bodom u prvu petlju lanca tako da napravite prsten.
1 red: (1 jednostavni bod u prsten, lanac od 3), ponovite zagrađeno ukupno 3 puta, te završite jednim kliznim bodom u prvi jednostavni bod s početka reda - dobjete 3 petlje lanaca.
2 red: u svaku petlju lanca napravite jedan jednostavan bod, 3 dvostruka boda, jedan jednostavan bod - 3 lista. Okrenite komad i sljedeći red radite odostraga.
3 red:    
- lanac od jedne petlje, 1 jednostavan bod oko prvog jednostavnog boda iz prvog reda,
- lanac od 4 petlje, 1 jednostavan bod pri dnu drugog dvostrukog boda na prvom listu iz drugog reda,
- lanac od 4 petlje, 1 jednostavan bod oko drugog jednostavnog boda iz prvog reda,
- lanac od 4 petlje, 1 jednostavan bod pri dnu drugog dvostrukog boda  na drugom listu,
- lanac od 4 petlje, 1 jednostavan bod oko trećeg jednostavnog boda s prvog reda,
- lanac od 4 petlje, 1 jednostavan bod pri dnu drugog dvostrukog boda na trećem listu iz drugog reda,
- lanac od 4 petlje, 1 klizni bod u prvu petlju lanca s početka reda = 6 petlji lanca.
Okrenite komad i sljedeći red radite s prednje strane.
4 red: U svaku petlju lanca napravite 1 jednostavan bod, 5 dvotrukih bodova i 1 jednostavan bod = 6 listova. Okrenite komad i sljedeći red radite sa stražnje strane.
5 red
- lanac od jedne petlje, 1 jednostavan bod u prvi jednostavni bod iz trećeg reda, lanac od 10 petlji, 1 jednostavan bod pri dnu prvog dvostrukog boda na prvom listu iz drugog reda
- lanac od 10 petlji, 1 jednostavan bod pri dnu trećeg dvostrukog boda na prvom listu iz drugog reda
- lanac od 10 petlji, 1 jednostavan bod u drugi jednostavan bod iz prvog reda
- lanac od 10 petlji, 1 jednostavan bod pri dnu prvog dvostrukog boda na drugom listu iz drugog reda
- lanac od 10 petlji, 1 jednostavan bod pri dnu trećeg dvostrukog boda na drugom listu iz drugog reda.
- lanac od 10 petlji, 1 jednostavan bod pri dnu prvog dvostrukog boda na trećem listu iz drugog reda
- lanac od 10 petlji, 1 jednostavan bod pri dnu trećeg lista iz drugog reda
 - lanac od 10 petlji, 1 klizni bod u prvu petlju lanca s početka reda = 8 petlji lanca.
Okrenite komad i završite ga s prve strane.
6 red: 1 klizni bod u svaki od prvih 5 petlji prvog lanca (lanac od 10 petlji, 1 jednostavan bod u sljedeću petlju, lanac od 5 petlji, 1 jednostavan bod u sljedeću lančanu petlju), ponovite zagrađeno ukupno 3 puta, završite sa lancem od 10 petlji, 1 jednostavnim bodom u sljedeću lančanu petlju, lanac od 5 petlji i 1 klizni bod u 5 klizni bod s početka reda.
7 red: lanac od 3 petlje (=1 dvostruki bod), 4 dvostruka boda u prvoj lančanoj petlji, lanac od 3 petlje, 5 dvostrukih bodoca u istu lančanu petlju (lanac od 2 petlje, 1 jednostavan bod u sljedeću lančanu petlju, lanac od 2 petlje, 5 dvostrukih bodova u sljedeću lančan u petlju, lanac od 3 petlje, 5 dvostrukih bodova u istoj lančanoj petlji), ponovite zagrađeno ukupno 3 puta, lanac od 2 petlje, 1 jednostavan bod u sljedećoj lančanoj petlji, lanac od 2 petlje i završite sa jednim kliznim bodom u trećoj petlji lanca s početka reda.
8 red: 1 jednostavan bod u svaki dvostruki i jednostavan bod, znači po cijeloj duljini = 72 jednostavna boda. Prerežite vunu i učvrstite kraj.

Ostatak papučice
Tabanica:
Napravite po jedan jednostavan bod u svaki jednostavan bod s jedne strane kvadrata (=18 jednostavnih bodova). Radite 1 jednostavan bod u svaki jednostavan bod naprijed natrag dok ne dobijete duljinu od 5-6-7 cm (ovisno o tome koji broj papučice radite).
Prerežite vunu i učvrstite kraj. Ponovite isto sa suprotne strane kvadrata. Kad dovršite obje strane, spojite ih na dnu stopala kroz vanjske petlje bodova.
Predio prstiju
Napravite jednostavan bod u svaki jednostavnom bod s jedne strane kvadrata i napravite 16-18-22 jednostavnih bodova duž stopala papučice = 34-36-40 jednostavnih bodova.
1-5 red: jednostavan bod u svaki jednostavan bod
6-10 red: skratite za 6 jednostavnih bodova ravnomjerno u svakom redu - pogledajte savjet za skraćivanje
Veličina 35/37 i 38/40 završava ovdje
Veličina 41/43:
11 red: skratite za 6 jednostavnih bodova = 4-6-4 jednostavnih bodova
Sve veličine: prerežite nit i učvrstite kraj.
Peta
Napravite 20-22-24 jednostavnih bodova na komadu stopala i 4 jednostavnih bodova sa svake strane na zadnjem kraju kvadrata = 28-30-32 jednostavna boda.
Radite jednostavne bodove napijed natrag, istovremeno od drugog reda povećavajte za jedan jednostavan bod na svakom drugom redu ukupno 3 puta = 34-36-38 jednostavnih bodova (povećavajte tako da napravite 2 jednostavna boda u jednom). Radite po jedan jednostavan bod dok papučica ne bude veličine 22-24-27 cm.
Savijte završetak pete i napravite red kliznih bodova kroz oba sloja. Prerežite nit i učvrstite kraj.

Komentari

Tapestry crochet tehnika - heklovez?

Svima koji heklaju je jasno da koliko god znaju, ne znaju još ni polovicu o tom ručnom radu.  Varijacija na temu je toliko da se stalno iznova iznenadim šta se još može i kakvih sve tehnika ima. Sjećam se kad sam počela tek učiti i bila sam oduševljena sama sobom što sam naučila te osnovne bodove sama kombinirati i stvarati neke svoje uzorke.  I onda malo čovjek googla i resetira se jer vidi koliko smo svi zapravo mali sami za sebe i da negdje na nekom drugom meridijanu sjedi netko i hekla napamet čudesa koja ti sad prvi puta vidiš. 
Tako sam ja nedavno, između ostalog, nabasala i na taj "tapestry crochet". Točnije sestra je nabasala i napunila mi inbox na Pinterestu, kako to obično biva s njom. Ona se navuče i spama me, pa onda i ja moram probati, i evo nas oboje navučene na tapestry crochet.  Ne znam kako bih ga prevela, nije tapiserijski da idemo doslovno, nije ni vez, ali meni nekako estetski više sjeda heklovez. Ako netko zna kako se stvarno zove na ovom podneblju ta te…