Preskoči na glavni sadržaj

Kapa s rebrastim rubom - upute za heklanje

Nisam mislila da će baš ova kapica bit toliko zanimljiva, ali budući da joj je gledanost veća od ostalih, vrijeme je da se pojave i njene upute, zar ne?
Pa eto ja se potrudila i stavila ih. 
Nadam se da nisam previše zakomplicirala, ali ako ima pitanja uvijek možete ostavit u komentaru, ili na mail ako vam je tako draže (kukicalica@gmail.com)



Veličina kukice 4 mm

Info za heklanje: svaki prvi bod u redu poludvostrukih bodova zamijenite lancem od 2 petlje, a završavajte ga jednim poludvostrukim bodom u drugu petlju lanca s početka prethodnog reda.

Info za skraćivanje: napravite jedan bod ali pričekajte s provlačenjem zadnje niti, pa napravite drugi bod i provucite zadnju nit kroz sve tri petlje na kukici

Rebrasti rub:
Napravite lanac od 14 petlji.
Red 1: po 1 poludvostruki bod u svaku petlju lanca počevši od treće petlje od kukice – 13 bodova.
Red 2: Okrenite rad i nastavite sa po jednim polu-dvostrukim bodom u svaki bod s prethodnog reda ali uvijek samo kroz stražnju nit petlje (ne obje) = rebrasti uzorak.
Nastavite tako dok rad ne bude dugačak 52-56 cm (ovisno o veličini glave).
Kad bude dovoljno dugačak napravite 2 rupice za gumbe na sljedeći način:
3 polu-dvostruka boda, lanac od 2 petlje, preskočite 2 boda, 3 polu-dvostruka boda, lanac od 2 petlje, preskočite 2 boda, 3 polu-dvostruka boda i okrenite rad. U sljedećem redu radite po jedan polu-dvostruki bod u svaki bod,  i 2 polu-dvostruka boda u svaku rupicu s prethodnog reda.
Odrežite nit i učvrstite kraj.

Ostatak kape:
Rub spojite u prsten tako da dva reda sa strane s rupicama za gumbe leže preko dva reda suprotne strane.
Red 1: Počnite kod preklopa s rupicama i napravite naizmjence po 1 i 2 jednostavna boda u svaki red uokrug (kod preklopa radite bodove kroz oba sloja) – oko 78-84 bodova.
Red 2: Nastavite sa jednim dvostrukim bodom u svaki bod i na polovici i na zadnjem bodu smanjite za 2 boda.
Red 3-6: Napravite sljedeća 4 reda (dok kapa nije otprilike 11 cm dugačka od početka) sa dvostrukim bodom u svaki bod.
Red 7-17: U sljedećem redu smanjujte po bod na svaki 10-11 bod. Ponavljajte to smanjivanje u svakom drugom redu ukupno 5 puta.
Red 18-19: Ponavljajte prethodno objašnjeno smanjivanje u svakom redu 2 puta .
Red 20-21: radite jednostavne bodove i istovemeno spajajte po dva boda kroz cijeli red, u oba reda.
Red 22: Odrežite malo dulju nit, provucite je kroz preostale bodove i učvrstite ih.

Još samo trebate naheklati i našiti gumbiće i kapa je gotova.

Kapa i rukavice bez prstiju u tirkiznom kompletu

Primjedbe

  1. Jako mi se svidja,ali ja se ne snalazim sa objašnjenjima,kada bi bila postavljena šema ,sve bi mi bilo jasno.:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Nažalost, ja ne znam crtat sheme za heklanje.... nikako ti nisu jasna ova moja objašnjenja? ili ti mogu kako objasniti bolje?

    OdgovoriIzbriši
  3. kako se rade ove mašne - jako su mi zanjimljive

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ništa specijalno: 4-5 reda od 20ak polu-dvostrukih bodova(ili pola štapića, ne znam te izraze nažalost :-))pa završiš taj pravokutnik mali. Onda na sredini povežeš vunom ili naheklaš sićušnu trakicu pa je spojiš oko sredine pravokutnika. Bitno da se nabere u mašnu.

      Izbriši
  4. I ja sam od onih što se puno lakše snalaze sa šemama nego videima i pisanim uputama 😊

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

Smotana ruža - upute za heklanje

Prvi red: ostavite nešto dulji rep na početku pa napravite lanac od 55 petlji . Drugi red: u četvrtu petlju od kukice napravite 1 dvostuki bod (štapić), (1 petlja , preskočite 2 petlje, 1 dvostruki bod+2 petlje+1 dvostruki bod u istu petlju), ponavljajte zagrađeno do kraja. Okrenite. Treći  red: lanac od 3 petlje (1 dvostruki bod, 2 petlje, 2 dvostruka boda), u prvi prostor ispod 2 petlje s prethodnog reda. (2 petlje, 2 dvostruka boda, 2 petlje, 2 dvostruka boda) u sljedeći prostor ispod 2 petlje s prethodnog reda – ponavljajte do kraja reda. Okrenite. Četvrti red: 6 dvostrukih bodova u prvi prostor ispod 2 petlje, 1 jednostavan bod u sljedeći prostor ispod 2 petlje. (7 dvostrukih bodova u sljedeći prostor ispod 2 petlje, 1 jednostavan bod u sljedeći prostor ispod 2 petlje), ponovite bodove u  zagradi  12 puta. (9 dvostrukih bodova bodova u sljedeći prostor ispod 2 petlje, 1 jednostavan bod u sljedeći prostor ispod 2 petlje), ponovite 5 puta. Odrežite i učvrst

Heklana uskršnja jaja

Sreeetan Uskrs svima! Ove godine je igrom slučaja došlo do toga da se kod nas jaja za promjenu nisu samo obojala nego smo ih i obukle! Svako jaje je dobilo svoju košaricu! Improvizirana su skroz tako da je svako potpuno jedinstveno. Ideja je sestrina (kao i većina košarica) ali nisam se ni ja dala pa ima i moje košarice, ali vam neću reći koje je čije....nek ostane uskršnja tajna:-) Kad smo ih sve stavile zajedno primijetile smo da imaju nešto i za reći :-))))

Tapestry crochet tehnika - heklovez?

Svima koji heklaju je jasno da koliko god znaju, ne znaju još ni polovicu o tom ručnom radu.  Varijacija na temu je toliko da se stalno iznova iznenadim šta se još može i kakvih sve tehnika ima. Sjećam se kad sam počela tek učiti i bila sam oduševljena sama sobom što sam naučila te osnovne bodove sama kombinirati i stvarati neke svoje uzorke.  I onda malo čovjek googla i resetira se jer vidi koliko smo svi zapravo mali sami za sebe i da negdje na nekom drugom meridijanu sjedi netko i hekla napamet čudesa koja ti sad prvi puta vidiš.  Tako sam ja nedavno, između ostalog, nabasala i na taj "tapestry crochet". Točnije sestra je nabasala i napunila mi inbox na Pinterestu, kako to obično biva s njom. Ona se navuče i spama me, pa onda i ja moram probati, i evo nas oboje navučene na tapestry crochet.  Ne znam kako bih ga prevela, nije tapiserijski da idemo doslovno, nije ni vez, ali meni nekako estetski više sjeda heklovez. Ako netko zna kako se stvarno zove na ovom podne